Dra. Esther Trepat de Ancos
Direcció
Directora de la Fundació Institut de Psicologia des de la seva creació (2006) i doctora en Psicologia Clínica i de la Salut per la Universitat Autònoma de Barcelona, on també em vaig graduar en psicologia i, prèviament, en Magisteri. He realitzat diversos màsters i postgraus. Soc professora associada del Departament de Psicologia Clínica i de la Salut de la Universitat Autònoma de Barcelona, membre de l’equip d’investigació de la Unitat d’Epidemiologia i Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament, dirigit per la Dra. Lourdes Ezpeleta. Col·laboro com a docent en diferents màsters universitaris i soc autora de diverses publicacions científiques en l’àmbit de la psicopatologia i dels problemes de conducta.
Especialitzada en l’avaluació i la intervenció del trastorn per dèficit d’atenció amb hiperactivitat (TDAH), el trastorn negativista desafiant (TND) i els problemes de conducta, els trastorns específics de l’aprenentatge, els trastorns depressius i d’ansietat i en la intervenció familiar, entre d’altres. Així mateix, gran part de la meva especialització l’he dedicat als Trastorns de l’Espectre Autista (TEA), tant amb les eines específiques d’avaluació (ADOS-2 i ADI-R) com en els diversos mètodes d’intervenció (PECS, TEACCH, Denver, etc.).
Combino la pràctica clínica diària amb la docència universitària i la investigació. El meu interès científic s’ha dirigit a l’àmbit de la psicopatologia del desenvolupament i de l’epidemiologia en psicopatologia infantil. Concretament, m’he dedicat a estudiar les trajectòries evolutives dels problemes de conducta i el trastorn per dèficit d’atenció amb hiperactivitat (TDAH).
Assisteixo regularment a congressos i reunions de societats científiques per realitzar una formació contínua i una actualització permanent dels coneixements de l’àmbit de la psicologia clínica.
He dedicat tota la meva vida professional al servei de les persones. Vaig iniciar la meva trajectòria com a docent a les diferents etapes educatives i com a directora de centres educatius d’Educació Infantil, Primària i Secundària, la qual cosa m’ha proporcionat una dilatada experiència del món educatiu. Des de la meva joventut, el meu objectiu ha estat poder ajudar a millorar la qualitat de vida de les persones. La combinació de les vessants educativa i clínica ha estat clau per al meu desenvolupament i enriquiment professional. M’apassionen els infants, els adolescents, les seves famílies i els adults, en definitiva, les persones, i gaudeixo proporcionant una intervenció professional, càlida i rigorosa.
Ser la directora de la Fundació Institut de Psicologia ha estat un repte i una gran oportunitat de poder aglutinar un equip de professionals competents amb els quals comparteixo la passió per la psicologia i la vocació de servei.
FORMACIÓ I ACREDITACIONS
Doctora en Psicologia Clínica i de la Salut. Facultat de Psicologia. Universitat Autònoma de Barcelona (2014)
Terapeuta cognitivoconductual acreditada per l’Associació Europea de Teràpia del Comportament i la Societat Catalana de Recerca i Teràpia del Comportament.
Màster en iniciació a la Investigació en Personalitat, Avaluació i Tractament Psicològic. Universitat Autònoma de Barcelona (2011)
Postgraduada en Trastorns de l’Espectre Autista: Diagnòstic i Intervenció. Universitat de Barcelona (2010)
Experta Universitària en Teràpia de Parella. Fundació Universitat de Girona (2007)
Postgraduada en Mediació Familiar. Formació de 200h acreditada pel Col·legi Oficial de Psicòlegs de Catalunya i el Consell de l’Advocacia Catalana (2007)
Diplomada en Estudis Superiors Especialitzats en Psicopatologia Infantojuvenil. Universitat Autònoma de Barcelona (2006)
Postgraduada en Desenvolupament Psicomotor de 0 a 8 anys. Universitat Autònoma de Barcelona. Bellaterra (2001)
Màster en Psicologia Clínica i de la Salut. Institut Superior d’Estudis Psicològics (1997)
Postgraduada en Formació de Psicòlegs en Serveis Socials. Institut Superior d’Estudis Psicològics (1996)
Llicenciada en Psicologia. Universitat Autònoma de Barcelona (1995)
Diplomada en Formació del Professorat d’Educació General Bàsica. Especialitat Primera Etapa i Preescolar. Universitat Autònoma de Barcelona (1988)
Certificació de l’Entrenament intensiu en Teràpia Dialèctica Conductual (DBT) organitza per la Fundació Foro DBT (2018)
Formació específica, organitzada per la Societat Catalana de Recerca i Teràpia del Comportament, en l’Aplicació del Protocol Unificat per al Tractament Transdiagnòstic dels Trastorns Emocionals (2016)
Formació Introductòria EARLY START DENVER MODEL organitzada per Mas Casadevall i el Mind Institute (2015)
Acreditacions en l’actualització de l’ADOS-2, l’escala d’observació pel diagnòstic de l’Autisme-2 (2015), ADOS-G (2010) i en l’Autism Diagnostic Interview-Revised (ADI-R) (2010)
Formació en mètode TEACCH (2010), PECS, Nivell Introductori (2013) i Nivell I (2014) i Transició de PECS a altres dispositius de comunicació (2014)